یزدفردا: «جو بایدن» در واکنش به خیزش دانشجویان در سراسر دانشگاه های آمریکا و بدون اشاره به اینکه این دانشجویان به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه معترض هستند، مدعی شد: هرچند در آمریکا حق بیان اعتراض وجود دارد اما جایی برای نفرت‌پراکنی یا خشونت نیست.

به گزارش یزدفردا: تارنمای نشریه انگلیسی «تلگرام» که اقدام به پخش سخنان بایدن کرد، نوشت: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، به اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین که سراسر آمریکا را فرا گرفته، واکنش نشان داد.

بایدن در این باره گفت: هیچ جایی (در آمریکا) برای سخنان نفرت انگیز یا خشونت از هر نوع، چه یهودی ستیزی، چه اسلام هراسی، یا تبعیض علیه آمریکایی‌های عرب تبار و یا آمریکایی های فلسطینی وجود ندارد، این اشتباه است، جایی برای نژادپرستی در آمریکا وجود ندارد، این کار اشتباه و غیرآمریکایی است.

بایدن آنگاه در راستای حمایت از اقدامات ضدبشری رژیم صهیونیسیت که در غزه در جریان است گفت: در هیچ دانشگاهی، هیچ مکانی در آمریکا، نباید جایی برای یهودی ستیزی، یا تهدید به خشونت علیه دانشجویان یهودی وجود داشته باشد.

وی در ادامه افزود: من درک می کنم که مردم (آمریکا) احساسات قوی و اعتقادات عمیقی دارند و در آمریکا به حق بیان آنان احترام می گذاریم و از این حقوق محافظت می کنیم، اما این (مساله) باید بدون خشونت، بدون تخریب، بدون نفرت و در چارچوب قانون انجام شود.

بایدن در نطق خود معترضان (هواداران ملت فلسطین در برابر جنگ غزه) را متهم کرد که موجب ترس و ارعاب دیگران شده و گفت که آمریکا کشور بی قانونی نیست.

رئیس جمهوری آمریکا که طی روزهای اخیر کمک‌های نظامی جدید به رژیم صهیونیستی را امضا کرده و به گفته ناظران و تحلیلگران سیاسی وی نیز شریک جنایت این رژیم در کشتار فلسطینیان ساکن غزه به شمار می رود، گفت: اکنون لحظه شفاف سازی ، اجازه بدهید روشن بگویم، اعتراض خشونت آمیز مورد حمایت نیست اما اعتراض های مسالمت آمیز چرا، تخریب اموال، اعتراض مسالمت آمیز نیست، بلکه برخلاف قانون است.

بایدن در ادامه گفت: تخریب، تعدی، شکستن پنجره ها، تعطیلی دانشگاه ها که باعث لغو کلاس ها و (اخلال) در روند تحصیل، هیچ کدام به عنوان یک اعتراض مسالمت آمیز شناخته نمی شوند.

وی ادعا کرد: آمریکا یک جامعه متمدن است و حق برگزاری اعتراض های مسالمت آمیز وجود دارد و نه اینکه ایجاد هرج و مرج کند.

بایدن در خاتمه و در پاسخ به پرسش خبرنگاری گفت که گارد ملی آمریکا در این ماجرا دخالت نخواهد کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا